vrijdag, september 18, 2015

Do or don't || Botox




Afgelopen week heb ik voor het eerst het programma 'Sophie in de kreukels' gezien en wauw, ik vond het een reuze interessant programma! Dit programma heeft mij geïnspireerd tot het schrijven van dit artikel, aangezien ik echt verbaasd was hoeveel (jonge) meiden nu al botox gebruiken. Daarnaast ben ik enorm benieuwd naar wat jullie mening is over botox en natuurlijk geef ik mijn eigen mening over dit schoonheidsgoedje. Lees hieronder verder!


Wat is botox precies?
Botox is een stof die de spieren ontspant. Bij het inspuiten van botox in bijvoorbeeld rimpels, worden de spieren (tijdelijk) geblokkeerd, waardoor deze rimpels minder zichtbaar worden en soms zelfs helemaal niet meer zichtbaar zijn.

Botox hype
De allereerste vraag die ik mijzelf afvroeg tijdens het bekijken van 'Sophie in de kreukels' was: 'waarom zou je op jonge leeftijd al botox gaan gebruiken?'. Veel meiden gaven als antwoord op deze vraag, dat je nooit vroeg genoeg kon beginnen. Nou ben ik het hier totaal niet mee eens: op je 18e/19e moet iemand zich naar mijn mening nog niet bezighouden met het gebruiken van botox. Wel snap ik de hype van botox die zich tegenwoordig voordoet. Veel celebrities en modellen maken gebruik van botox en laten wij nou net heel gevoelig zijn voor de 'perfection' van deze vrouwen. Het maakt niet uit welk tijdschrift je ook leest, in elk tijdschrift staan 'perfecte modellen', waaraan wij ons meiden graag willen meten. Zo ontstaat onzekerheid bij ons wanneer wij zien dat onze lippen niet perfect zijn, onze neus niet lijkt op die van Cameron Diaz (voorbeeld) en onze vormen niet zo mooi zijn als die van Beyoncé. Kortom: veel meiden willen deze 'perfectie' volgen en denken tevredenheid te vinden bij het gebruik van botox.




Mijn mening over botox
Botox is en blijft natuurlijk een gifmiddel voor je lichaam en hoe vaak ze ook zeggen dat botox helemaal niet zo giftig is, ik geloof het niet. Toch ben ik niet keihard tegen botox: ik heb ook al veel mooie resultaten gezien. Ik zeg ook niet dat ik nooit botox zal gaan gebruiken, maar de komende 30 jaar zeker nog niet! Het meest belangrijke vind ik, dat mensen botox gebruiken voor zichzelf en niet om het 'perfecte' beeld te volgen wat op dit moment enorm heerst, vooral onder jonge meiden.


GROOT nadeel van botox
Ik vind het belangrijk om even één nadeel van botox toe te lichten. Bij langdurig gebruik van botox wordt (bijvoorbeeld) je gezicht een masker. Spieren blijven geblokkeerd en kunnen niet meer samentrekken, waardoor een gezicht geen emotie meer kan vertonen. Een gezicht wordt ZO strakgetrokken, dat het gewoon eng is om naar te kijken!

Wauw wat een verhaal heb ik weer getypt haha! Ik interesseer mij enorm voor dit onderwerp en vandaar dat ik het erg leuk vind om mijn gedachten over dit onderwerp met jullie te delen.
Maar... natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar JOUW mening!
Dus:

Hoe sta jij tegenover botox?

Liefs,
Lisa

4 opmerkingen:

  1. Het programma is idd heel interessant! Als je ergens last van krijgt en Botox helpt, dan snap ik het nog wel. Maar als je al prima lippen van jezelf hebt en ze dan nog dikker te maken dat je het ziet: zonde! Zolang het er niet nep uit ziet vind ik het prima, maar als je ziet dat iemand botox gebruikt vind ik dat zo lelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, hier ben ik helemaal mee eens! Fijn dat er meerdere meiden ook zo over denken haha! Liefs

      Verwijderen
  2. Het programma vind ik inderdaad heel interessant om naar te kijken! Zelf schrik ik er eigenlijk telkens weer van. Botox vind ik eigenlijk een echte don't.. zo zonde van je eigen mooie lichaam. Iedereen is mooi en uniek zoals die is. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het programma nog nooit gezien! Meestal wil ik maar niets van botox weten.. Jammer genoeg ziet het er vaak zo nep uit. Zonde!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels