maandag, september 28, 2015

Happy me || 10x kleine dingen waar ik blij van word!





Hoe leuk en motiverend is het om een nieuwe week te beginnen met een artikel over dingen waar je blij van wordt?! Veel mensen (including me)  hebben bij de maandag vaak een negatief gevoel, aangezien werk weer begint en school weer van start gaat. Hallo huiswerk en weer door de regen naar school fietsen! Maar... ik heb gemerkt dat het zoveel leuker is om een nieuwe week te starten door een lijstje te maken met de kleine dingen waar jij blij van wordt. Wanneer ik opschrijf waar ik blij van word, dan word ik hier zo vrolijk en gemotiveerd van dat ik weer een enorme energieboost heb voor een nieuwe week. Vandaag deel ik 10 kleine dingen met jullie waarvan ik een goed gevoel krijg. Wil jij ook graag de week goed beginnen? Lees dan gauw mijn artikel verder!



Vaak vergeten we de kleine dingen om ons heen, die ons juist zo gelukkig maken. Dingen lijken al snel zo vanzelfsprekend of gewoon, waardoor we er ons niet eens bewust van zijn hoe gelukkig we er eigenlijk van worden. Zo zonde als je erover nadenkt! Daarom heb ik een lijstje gemaakt met mijn top 10 van kleine dingen die ik leuk vind/ waar ik vrolijk en gelukkig van word. Ik daag een ieder van jullie uit, om voor jezelf ook een soortgelijk lijstje te maken. Het motiveert enorm en alleen al nadenken over wat jou nu blij maakt, geeft je al een fijn gevoel!

Anyway; hieronder kunnen jullie mijn lijstje zien!


  • Onder een warme douche stappen nadat je door de keiharde regen bent gefietst en dus helemaal doorweekt bent. Oh, en onder een warme douche stappen als je het gewoon heel koud hebt is ook heerlijk! <3
  • Een avondje inplannen voor mezelf om zo urenlang achter elkaar mijn favoriete series te kijken. Zeg maar hallo tegen sexy Nate Archibald en IT-girls Serena en Blair (Gossip Girl). Naast deze serie ben ik echt fan van HNTM (ik hou gewoon van die drama haha) en Expeditie Robinson (het is zo leuk om naar mensen te kijken die in de bush-bush moeten overleven en daarnaast nog proeven moeten winnen).
  • (Geslaagde) outfitfoto's maken. Foto's van mijn outfits maken vind ik echt superleuk om te doen, helemaal als de foto's precies zo lukken zoals jij ze wilde hebben. Mijn vriend is mijn vaste 'fotograaf' en ik ben heel blij met hem! Hij weet hoe hij de foto's moet maken en daarnaast is het gewoon heel leuk om mijn hobby een beetje te kunnen delen met hem.
  • 1 dag door de week vrij zijn van school, zodat ik niet naar school hoef en mij kan richten op het huiswerk wat ik nog moet maken en het vooruit typen van artikelen voor mijn blog. Daarnaast vind ik het ook heerlijk om de dag te beginnen met sporten, helemaal als ik vrij ben de rest van de dag. Even in beweging komen en wat oefeningen doen en dan door naar mijn huiswerk en mijn blog.

  • Herfst, maar dan alleen de positieve punten van de herfst haha. Dus de mooie warme kleuren en geuren. Ik vind herfstkleuren altijd zo gezellig en sfeervol, daar word ik echt gelukkig van! Daarnaast ruikt het bos in de herfst altijd zo lekker, echt naar herfst! Mijn favoriete kledingseizoen is trouwens ook de herfst, juist vanwege de warme kleuren en het feit dat we weer leggings, dikke truien en warme stappers aan mogen trekken. Yay! <3
  • Het feit dat ik op dit moment bij loop met school. Ik volg alle lessen, ik kom op tijd in de lessen en ik maak daarnaast al mijn huiswerk. Ook ben ik al bezig met het maken van wat samenvattingen, zodat ik niet vlak voor mijn toetsen in de problemen kom. Het geeft zoveel meer rust als je weet wat je precies moet doen en hoe je dit allemaal gaat plannen! Dankzij mijn agenda loop ik nu lekker op schema en dat is een heerlijk gevoel!
  • Mijn samenwerking met Webprint. Ik mag mijn eigen visitekaartjes laten ontwerpen en afdrukken en dat is echt een grote stap vooruit! Daarnaast mag ik nog iets anders leuks doen, maar dat vertel ik binnenkort allemaal. Natuurlijk krijgen jullie het eindresultaat te zien zodra ik de visitekaartjes ontworpen heb.

  • Regelmatig bloggen. De laatste paar weken heb ik weer mijn ritme in het bloggen teruggevonden en dat voelt geweldig! In mijn agenda schrijf ik precies wanneer ik welk artikel wil publiceren en wanneer ik nieuwe artikelen ga schrijven. Zo weet ik waar ik aan toe ben, maar weten jullie ook waar ik aan toe ben. Op dit moment schrijf ik (bijna) elke dag, alleen de zondag hou ik vrij, maar 6x per week verschijnt er dus in de ochtend een artikel.
  • Uiteten gaan met mijn vriend. Rick en ik houden allebei enorm veel van lekker eten, af en toe iets te veel dat we even een pas op de plaats moeten maken aangezien we anders gewoon dichtgroeien haha. Maar lekker uiteten samen vind ik heerlijk! Even quality time met zijn tweetjes, daar kan ik echt van genieten. Het liefst ga ik naar een Italiaans restaurant of het mexicaanse restaurant El Popo. Oh, en wereldrestaurants doen het bij mij ook goed! Lekker heul veeel eten voor een niet al te hoge prijs.
  • De nieuwe herfstcollecties doornemen van mijn favo winkels als H&M, Bershka, Only en Primark. Ik word altijd zo blij van nieuwe collecties! Het liefst zou ik direct wat items uit de nieuwe collecties bestellen, maar helaas heb ik niet zo'n goedgevulde portemonnee die dat aankan haha. Ik ben afgelopen week al naar Primark geweest, en voorlopig heb ik wel weer even (met de nadruk op even) genoeg uitgegeven aan kleding haha! Tja, ik help gewoon de economie, toch...?


Wauw, ik heb gewoon een glimlach op mijn gezicht na het typen van dit artikel. Het voelt goed om even stil te staan bij de kleine dingen die mij gelukkig maken. Het maakt mij gelukkig en het motiveert me om mijn nieuwe week weer met volle energie te beginnen!

Dus... waar word jij echt blij van?

Fijne week meiden!

Liefs,
Lisa

10 opmerkingen:

  1. Chocolade, met mama op de bank tv kijken en de hond die steeds aanmkomt met zijn roze hamster!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aaaaah leuk om te lezen dit! Altijd goed om de week positief, blij en gemotiveerd te beginnen! Een dag in de week vrij van school vind ik ook altijd heerlijk! En een aantal avonden de tijd hebben om een serie te kijken, is ook puur genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je je visitekaartjes mag laten drukken! En een dingetje waar ik blij van wordt is zeker onder een warme douche stappen als ik net 15 minuten door de regen heb moeten fietsen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk en vrolijk lijstje zeg! Ik maak ook graag zulk soort lijstjes, daar wordt je altijd blij van :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een warme douche vind ik ook altijd heel fijn als ik het in de avond koud heb! Dan het liefste voor het naar bed gaan :) Leuk lijstje heb je gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh ja, warme douches zijn zelfs fijn als je niet door de regen hebt gefietst hihi
    Super tof dat je je eigen visite kaartjes mag ontwerpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk artikel! Ik geniet inderdaad ook van een lekker avondje voor mezelf, en outfitfoto's zijn ook super om te maken als je een mooie locatie hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een fijn positief artikel zo op de maandag :) Ik hou van dit soort lijstjes! Ik heb nog wel een toevoeging. Lekker in bad stappen na een koude dag. En dan even vergeten dat ik geen bad heb hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou ook echt van deze lijstjes haha! Word er altijd zo vrolijk van :) In bad gaan na een koude dag is ook echt lekker, helemaal met een fijne badschuim! Liefs

      Verwijderen
  9. Ah wat een lekker positief artikel! Ik word altijd blij van dit soort lijstjes :)

    BeantwoordenVerwijderen

Labels