dinsdag, oktober 25, 2016

Persoonlijk | Weetjes over mij #1



Toen ik terug ging bladeren in al mijn geschreven blogberichten, viel het mij op dat ik eigenlijk weinig persoonlijke artikelen heb geschreven. En dat terwijl ik zelf persoonlijke artikelen juist het leukst vind om te lezen. Het wordt de hoogste tijd dat ik eens wat meer persoonlijke artikelen ga schrijven over mijzelf, Lisa, het meisje achter Revive-Style. Ik wil dat jullie mij meer leren kennen en ook mee kunnen kijken en denken aan wat er allemaal in mijn hoofd rond speelt. Vandaar dat ik meer aandacht geef aan de rubriek 'Persoonlijk', met als eerste artikel 'Weetjes over mij'. Lees je mee?


Oke, dus weetjes over mezelf. Nou, daar moest ik wel even over nadenken, want wat wie is nou eigenlijk dat meisje achter Revive-Style? Op dit moment ben ik druk bezig met het ontdekken van wie ik nu precies ben, waar ik voor sta in het leven en wat ik wil bereiken in het leven. Toch weet ik al stukken beter wie ik als persoon wil zijn dan een aantal jaar geleden en de komende jaren zal ik mijzelf steeds beter leren kennen. Maar ondanks dat ik pas 19 jaartjes oud ben, kan er wel een boek gevuld worden met weetjes over mij.

Het lijkt mij leuk om af en toe een artikel te plaatsen met weetjes over mij, zodat jullie mij beter kunnen leren kennen.

Nou, daar gaat 'ie dan!
Wisten jullie dat ...

Ik een filosofische denker ben?
Al sinds kinds af aan denk ik na over die typische 'levensvragen' als waarom ben ik hier en wat is er na de dood? Wat wil ik bereiken in mijn leven? Soms ben ik zo aan het denken, dat ik niet hoor als er tegen mij wordt gepraat. Ik zit dan zo in mijn eigen gedachten haha.






Ik  graag de leiding mag nemen (in groepsopdrachten)?
Laatst werd ik een 'natuurlijke leidster' genoemd door een studiegenoot: ik mag graag de leiding en verantwoordelijkheid nemen bij groepsopdrachten. De term 'natuurlijke leidster' vind ik wel een hele mooie term en ik ben blij dat ik zo bekend sta bij mijn studiegenoten. Wel vind ik dat ik anderen ook de kans moet geven om de leiding te laten pakken en daar werk ik momenteel dan ook hard aan.



Soldaat van Oranje mijn tweede grote liefde van het moment is?
Rick, mijn vriend, staat op de eerste plek uiteraard haha. Maar Soldaat van Oranje komt daar heeeel dichtbij, aangezien de musical ZO mooi, ontroerend en indrukwekkend is. Sinds ik bij deze musical geweest ben, draai ik elke dag de liedjes hihi. Dit is de eerste musical waar ik een tweede keer heen wil en bij mij zegt dat echt heel veel. Vooral de nummers 'Als wij niets doen' en 'mijn weg naar jou' vind ik prachtige nummers en ik kan ook niet wachten om die nog een keer live te horen.

Ik heel slecht ben in spreekwoorden?
Met de mond in de boter vallen? Euhh... bijna haha. Wat betreft spreekwoorden ben ik echt heel slecht: ik haal alles door elkaar! Daarnaast ken ik heel veel spreekwoorden nog niet eens, waardoor ik mij af en toe weleens 'dommig' voel.
 Dit zorgt er ook voor dat ik weinig tot geen spreekwoorden gebruik haha.

Ik verslaafd ben aan heartbreakers en M&M's?
Ja, guilty. Heartbreakers van Chio in combinatie met de blauwe zak M&M's... nomnomnom! Een jaar of drie geleden heb ik een keer voor de lol een chipje met een M&M geproefd en jeetje wat ging er toen een wereld voor mij open. Nou ben ik sowieso wel van de chips en de chocolade, maar deze combinatie is echt goddelijk. Ik zou het iedereen aanraden!




Ik  eigenlijk het liefst mijn koffertje zou pakken om te gaan reizen?
Sinds een aantal jaar heb ik de droom om allerlei reizen te gaan maken: van Duitsland en België, naar Idonesië en Brazilië. Afgelopen week was de eerste citytrip, namelijk naar Antwerpen. Volgende maand wil ik graag een kerstmarkt bezoeken in Duitsland, om kerstcadeautjes in te slaan hihi. Dit zijn geen enorme afstanden, maar hey, als arme studente moet je ergens beginnen! Op mijn bucketlist staan momenteel Amerika, Ijsland, Thailand en Australië heel hoog.

Ik enorme vliegangst heb?
Haha dit is lekker tegenstrijdig met mijn vorige weetje, maar goed. Mijn vliegangst is nog wel een dingetje waar ik aan moet werken, voordat ik grote reizen kan gaan maken. Gelukkig heb ik een lieve vriend die mij toch wel redelijk ontspannend in het vliegtuig kan krijgen. Daarnaast slepen een muziekje en mijn heartbreakers en M&M's mij wel redelijk door de vlucht heen.













Ik heel slecht ben in wiskunde?
Als ik alleen al terugdenk aan mijn tijd op de middelbare school waarin ik wiskunde heb gehad, word ik verdrietig. Wiskunde en ik waren geen goede combinatie, dat was voor iedereen duidelijk. Al die uren dat ik zowat huilend boven mijn wiskundeboeken heb gezeten en dacht dat ik het nu toch echt wel begreep en dat dan bleek dat ik het antwoord weer fout had... zo frustrerend! Gelukkig ben ik nu van de wiskunde af en richt ik mij op dingen die ik wel leuk vind en waar ik ook wat beter in ben. Maar grr... ik word echt verdrietig als ik aan wiskunde terugdenk.

Ik jarenlang ritmische gymnastiek heb gedaan?
Uit mijn hoofd was ik 7 jaar oud toen ik ben begonnen met ritmische gymnastiek en stopte ik toen ik 13 jaar was. Ritmische gymnastiek is de sport waarbij er sierlijk op muziek gedanst wordt met een lint, een touw, knotsen, een hoepel of een bal. Je kan dit zowel individueel als in groepsverband doen en ik heb het altijd in groepsverband gedaan. Ik ging altijd met plezier na de trainingen, totdat ik 13 jaar was en druk werd met andere dingen. Op dat moment heb ik ervoor gekozen om ermee te stoppen, maar hey, ik ben wel een aantal keer Nederlands kampioen geworden met mijn groepje.



















Mijn  favoriete ontbijt brood met pindakaas en banaan is?
Eigenlijk ben ik best wel saai, want ik eet elke ochtend vrijwel hetzelfde: twee geroosterde boterhammen met pindakaas en een banaan. Ik geef de voorkeur aan de blauwe pot pindakaas, aangezien deze lekker smeuïg is. De avond van tevoren kan ik al uitkijken naar het ontbijt van de volgende dag, omdat ik dit ontbijt zo onwijs lekker vind. Mocht je dus een keer niet weten wat je voor ontbijt wil? Maak dan dit ontbijt en ik kan je verzekeren dat je er gelukkig van word!

Het is leuk om eens na te denken over welke dingen mij nou typeren. Natuurlijk kan ik nog veel meer weetjes bedenken, maar die bewaar ik voor het volgende artikel hihi!

Wat is een leuk weetje van jou?
Liefs,
Lisa

1 opmerking:

  1. Jaaa Soldat van Oranje was geweldig! Op het eind rolde 'n traantje langs m'n wang -jankerd- :))

    BeantwoordenVerwijderen

Labels