woensdag, juni 17, 2015

Personal: opleiding struggles...

Gala met mijn vriendje!




































Na 2 maanden afwezig te zijn geweest ben ik er nu weer. De afgelopen 2 maanden zijn zo vreselijk druk geweest met school, dat ik de tijd voor het bloggen niet meer kon vinden. Daarnaast was ik al blij wanneer ik überhaupt wat vrije tijd kon vinden, en die tijd kon ik mooi gebruiken om wat leuks te doen mijn mijn vriendinnen en mijn vriend of om even bij te komen van de hectische periode. Kortom: het bloggen zat er voor mij even niet in.
MAAR... vandaag pak ik het bloggen weer op en zullen jullie weer veel nieuwe, leuke, persoonlijke en inspiratievolle artikelen van mij kunnen verwachten.

Allereerst heb ik jullie iets heel leuks te vertellen: ik heb afgelopen donderdag te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn VWO-examen!! WAAH, ik vind het nog steeds zo moeilijk te geloven, maar het is nu echt een feit. Alleen, nu volgt het volgende probleem: mijn keuze voor een opleiding is veranderd. Al mijn pijlen waren gericht op de opleiding Media, Informatie en Communicatie op het Saxion in Enschede. Nu kom ik erachter, dat die opleiding waarschijnlijk toch niet helemaal dé opleiding is voor mij. De opleiding zelf lijkt me erg leuk, maar ik heb nog altijd vraagtekens bij wat ik nu precies leer tijdens de opleiding en wat ik uiteindelijk met de opleiding kan. Twijfels over een opleiding voordat je de opleiding begonnen bent, is nooit goed. Dus vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar een nieuwe opleiding, een opleiding waar ik met volle passie een nieuwe start kan maken.

Natuurlijk was het vrij lastig om een andere opleiding te vinden, waarover ik een goed gevoel heb. Ik vond het voor mijn examens al lastig om een keuze te maken, aangezien ik heel breed georiënteerd ben qua interesses en dus ook qua opleidingen. Zo ben ik zowel gericht op de sociale, als de zakelijke kant en dat maakt het kiezen van een opleiding niet gemakkelijker. Toch ben ik een opleiding tegengekomen, waarvan ik denk: ja, dit lijkt mij wel echt een opleiding voor mij. Het is een serieuze opleiding, waarbij je je goed moet kunnen inleven in andere mensen en waarbij je zorgt voor een goed evenwicht tussen organisatie en de medewerkers van de organisatie. De opleiding heet 'Human Resource Management'  en is te volgen op het Saxion in Deventer en Enschede, op het Windesheim in Zwolle en ook nog op hogescholen in andere plaatsen. Ik ben van plan om de opleiding te gaan volgen in Deventer, dit is voor mij het meest dichtbij.

Ik heb nog tot 15 augustus om een andere studiekeuze te maken, en hoewel ik overtuigd ben van deze opleiding, ben ik benieuwd naar welke opleidingen jullie op dit moment doen/gedaan hebben. Wat maakt jullie opleiding zo leuk en wat zijn juist de mindere kanten van de opleiding?

Laat een reactie onder met de naam van jouw opleiding en een korte beschrijving van hoe jij de opleiding vindt!

Liefs,
Lisa

6 opmerkingen:

  1. Balen dat je zo twijfelt over je keuze, maar het is inderdaad niet goed om aan iets te beginnen waar je je niet goed bij voelt. En ik weet van mensen van MIC dat het echt wel pittig is, dus je moet er wel 100% voor willen gaan. Succes met je keuze! En natuurlijk gefeliciteerd met je VWO!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto van jullie samen! Je ziet er echt super uit (:
    Gefeliciteeerd met je diploma! Super gedaan, nu lekker vakantie vieren!
    Ik snap dat het lastig is om een opleiding te kiezen, succes ermee.
    Ik studeer zelf communicatie en het is lastig om een precies beeld te krijgen van opleidingen vooraf. Mee loop dagen zijn goed, maar het is toch altijd net iets anders. Ik vind mijn opleiding heel leuk omdat het heel actueel is en je hebt met grote merken te maken. Je leert dingen over reclame en dingen erachter enzo, heel interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aw dankjewel!! Ik heb inderdaad ook nog zitten nadenken over de opleiding Communicatie, maar ik kan er geen goede polshoogte van krijgen... Ik weet niet precies wat je leert tijdens de opleiding. Liefs

      Verwijderen
  3. Nog gefeliciteerd!!
    Die struggles herkende ik ook inderdaad. Nu nog steeds wel, want mijn opleiding is breed en kan dus nog steeds heel veel worden. Maar ik twijfel of ik hier nog steeds iets mee wilt gaan doen in de toekomst. Ik studeer overigens bedrijfseconomie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedrijfseconomie is ook een aspect van de opleiding HRM. Dat gedeelte lijkt me ook het meest pittige haha, ik ben benieuwd hoe ik het daarvan af ga brengen. Hopelijk kom je er gauw achter wat je wil doen in de toekomst !

      Verwijderen

Labels