maandag, november 09, 2015

Persoonlijk || Kletspraatje #1


Daar zit ik dan, met een ontbijt in bed, klaar om tussen mijn tentamens door even een kletspraatje met jullie te gaan houden. De afgelopen weken zijn echt hectisch geweest en ik vind het heerlijk om weer even lekker met jullie te kunnen kletsen! Vandaag dus geen artikel over een review, een outfitpost of iets in die richting. Nee, vandaag vertel ik jullie wat meer over de afgelopen weken en wil ik gewoon even mijn ei kwijt. Lees je mee?


School
Vanavond heb ik mijn allereerste (!!) tentamen van de opleiding HRM en eerlijk gezegd vind ik dit best spannend. Ik ben lichtelijk gestrest voor deze toets, aangezien ik het moeilijk vind om te verwachten hoe de toetsmethode is op het Saxion en dat is altijd wennen. Natuurlijk heb ik er hard voor geleerd en weet ik ook wel dat ik het zou moeten kunnen halen (gezien mijn inspanning ervoor), maar toch blijft de eerste toets op een nieuwe school altijd spannend. Fingers crossed dus dat dit goed gaat komen! Vorige week heb ik al mijn verslagen in moeten leveren en wauw, die week was echt hectisch! Er komt zo onwijs veel kijken bij het maken van een verslag en dat is allemaal nieuw voor mij. Oke, ik heb echt weleens verslagen moeten maken op de middelbare school, maar daar hoefde geen samenwerkingscontract of eigen werkverklaring óf fantastische bronnenlijst volgens APA-norm in... Het is mij dus al overkomen, dat ik bij één verslag geen eigen werkverklaring had gedaan... oeps! Dit is gelukkig wel weer rechtgezet hihi :)





















Verder moet ik nog steeds heel erg wennen aan school: mijn rooster van het eerste kwartiel was heel fijn (bijna geen les), maar daardoor heb ik ook niet goed kunnen wennen aan het schoolritme. Hierdoor ben ik nog steeds een beetje zoekende naar hoe en wat ik school nu het beste kan aanpakken en ook het 's ochtends vroeg opstaan levert nog wat problemen op... Gelukkig (hmm, hier ga ik op terugkomen) bevat mijn rooster voor het tweede kwartiel wat meer lessen, waardoor ik hopelijk wat meer in het ritme kom.

Andere bezigheden
Buiten school om ben ik heel druk bezig met het schrijven van artikelen voor mijn blog en probeer ik het 2 a 3 keer sporten in de week weer op te pakken. Ik ben fanatiek aan het hardlopen, aangezien ik in februari de 8km in Apeldoorn wil lopen en misschien aan het eind van dit jaar nog de 10km van Bathmen tot Deventer. Maar hier moet ik nog even over nadenken, aangezien ik 10km toch wel heel erg veel vind... Ik heb gelukkig nog heel eventjes de tijd om hier over na te denken, want de inschrijving is voorlopig nog niet afgelopen. Wat vinden jullie? Proberen of niet?

Ook hoop ik de komende weken weer wat lekkerder in mijn vel te komen zitten: de laatste paar weken heb ik echt last gehad van een winterdip volgens mij! Ik vond weinig dingen meer leuk en had niet eens de energie om mijzelf van de bank af te trekken, wat normaal gesproken echt niets voor mij is. Daarbij had ik weleens emotionele buien die zo vanuit het niets tevoorschijn kwamen en waar ik weinig aan kon doen. Ach, af en toe heb je van die momenten die je gewoon voorbij moet laten gaan denk ik. Mij kennende heeft dit ook wel een beetje met mijn stress en faalangst voor de tentamens te maken, maar gelukkig ben ik donderdag klaar en kan ik weer een beetje rustig aan doen.
















Vooruitblik
Na deze hectische weken en mijn winterdip komt er weer een leuke periode aan! Aankomend weekend ga ik een nachtje weg naar Maastricht met mijn vriend en volgende week maandag (16 november) zal ik aanwezig zijn bij de Margriet Winter fair. Daarnaast heb ik ook wel weer zin in het tweede kwartiel van school, aangezien hier vakken bij zitten die ik (denk ik) heel leuk en tegelijkertijd een uitdaging ga vinden. Spannend!

De afgelopen dagen ben ik een beetje afwezig geweest op mijn blog en social media, maar ik had het nu eenmaal heel erg druk met leren. De komende dagen zal ik weer actiever worden en kunnen jullie weer volop artikelen van mij verwachten! :)

Ik lees nu nog even wat belangrijke dingen voor de toets van vanavond door en dan pak ik mijn sportspullen om even te gaan sporten. Fijne dag iedereen!

Hoe ziet jouw komende week eruit?
Liefs,
Lisa

7 opmerkingen:

  1. Zo, hectisch kan je zeker wel zeggen ja! In ieder geval veel succes met je tentamen vanavond, gaat vast en zeker goed komen als ik het zo lees. En ik zou gewoon lekker meedoen aan die marathons! Ook heel leuk dat je naar Maastricht gaat met je vriend, daar wil ik ook dolgraag nog een keer heen. Het schijnt een prachtige stad te zijn :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd spannend zo'n eerste tentamen! Heel veel succes alvast :) Vervelend dat je nog niet echt je draai hebt kunnen vinden in een fijn schoolritme, maar je went vast snel aan je nieuwe rooster!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne week, mijn week is rustig :) En ik ga naar glow in Eindhoven. Dat is een groot evenement waarbij allemaal lichten zijn :)

    Liefs Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes! Komt vast goed. Ik had dat vorig jaar ook heel erg. Ik was 16 en kwam net van de havo. Ik ben momenteel tweedejaars HRM en bijna 18. Vind de toetsen erg meevallen, maar het is zeker wennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe was je tentamen gegaan?? Tell me :) Gelukkig heb je wat leuke dingen om naar uit te kijken! Maastricht lijkt me heel leuk voor een weekend weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat je je snel weer goed gaat voelen meid, niet leuk als je je zo voelt!

    BeantwoordenVerwijderen

Labels