woensdag, november 04, 2015

Update || Doelen voor november + terugblik op oktober !



Er is weer een nieuwe maand aangebroken en dat betekent dat ik voor mijzelf weer een aantal doelen heb opgesteld. In dit artikel deel ik niet alleen mijn nieuwe doelen voor november, maar blik ik ook terug op mijn gestelde doelen in oktober. Oktober was voor mij niet zo'n hele geweldige maand en daar vertel ik in dit artikel alles over. Lees dus vooral even verder!

Alhoewel ik aan het begin van oktober onwijs enthousiast begon met het behalen van de door mij opgestelde doelen, draaide dit al snel om in een enorme herfst/winterdip. Het sporten wilde maar niet lukken en ook had ik heel veel moeite met het gezond blijven eten... Normaal gesproken ga ik graag sporten en ben ik automatisch wel bezig met het behouden van een gezonde levensstijl, maar afgelopen maand had ik er ECHT moeite mee. Ook moest ik heel erg wennen aan de koudere dagen die oktober gebracht heeft en merkte ik dat ik 's avonds na een dag school heel moe was en weinig energie nog voor andere dingen had. Ik had gewoon best wel vaak zo'n bluhhh gevoel, misschien dat sommigen van jullie zich hierin herkennen? Gelukkig begin ik nu een beetje te wennen aan het feit dat we in de herfst zitten en weer langzaamaan richting de winter gaan. En ondanks dat ik helemaal geen fan ben van deze twee seizoenen, kijk ik er wel weer naar uit om in mijn allerfijnste pyjama/joggingsbroek met een kop warme chocolademelk (zonder slagroom dan hihi) op de bank te kruipen om lekker seriemarathons te houden.

Binnenkort komt er een kletspraatje online, waarin ik jullie van alles vertel over hoe het met mij gaat, hoe mijn opleiding is, wat er allemaal de komende maanden te gebeuren staat en nog veel meer. Ik heb gewoon heel veel te vertellen en ik vind het heerlijk om dit met jullie te kunnen delen :)


Anyway... voor nu wil ik graag kort terugblikken op mijn doelen van oktober en laat ik jullie mijn gestelde doelen voor november zien!

Terugblik op oktober
-
Het doorzetten van 3x in de week sporten;
Helaas... de eerste week ging dit goed, maar daarna heb ik het helaas niet kunnen doorzetten. Ik heb wel elke week minstens één keer gesport, maar de drie keer heb ik echt niet gered. De motivatie was heeeel ver te zoeken: ik zat echt in een sportdip! Iemand die dit herkent en tips heeft om hieruit te komen? Ik luister heel graag mee haha :)

- Visitekaartjes ontwerpen en bestellen;
Jaja, dit doel heb ik al vrij snel mogen afstrepen in oktober! Ik heb via Webprint namelijk én mijn eigen visitekaartjes mogen ontwerpen én één van jullie mogen blij maken om zijn of haar eigen visitekaartjes te laten ontwerpen. In dit artikel kun je het resultaat zien van een dag hard zwoegen en nadenken over het ontwerp!




-  Alle leerstof voor mijn tentamenweek samenvatten;Op één hoofdstuk na is dit gelukt, dus ik ben best trots op mezelf. Ondanks dat het veel werk was, vond ik het wel heel fijn om alles op tijd samengevat te hebben, waardoor ik mij al snel kon focussen op het leerwerk.

- Minder geld uitgeven;
HAHA, dit doel was echt een grap. Volgens mij heb ik meer geld uitgegeven dan welke maand ooit! Zo heb ik onder andere een mycalvins top, wat Lush producten en een Oozoo horloge gekocht. Oh en ik ben ook goed geslaagd voor een aantal beautyproducten tijdens het winkelen op de Nationale Glamour Dag en laten we mijn bestelling(en) bij Aliexpress niet vergeten. Oeps... dit doel laat ik voorlopig nog even achterwegen, alhoewel ik wel wat meer op mijn uitgaven ga letten zodat ik mij hier wat bewuster van word.

- Wat meer rustmomentjes voor mezelf creëren.

Hmm, dit doel is ook niet echt gelukt. Ik wilde in oktober proberen om mijn hoofd wat rustiger en leger te krijgen, maar eigenlijk is hij nog steeds stompvol en heb ik niet het idee dat ik een hele relaxte maand achter de rug heb. Mijn hoofdhuis is geïrriteerd, ik heb veel hoofdpijn gehad en heb daarnaast redelijk veel krampen in mijn buik gehad. Kortom: de stress voor school was bij mij lichamelijk weer goed te merken, bah!

Zoals jullie uit bovenstaande antwoorden waarschijnlijk al wel hebben kunnen lezen, ben ik niet heel succesvol geweest in het behalen van mijn opgestelde doelen. In november wil ik het anders gaan aanpakken en wil ik echt gaan proberen om elk doel, wat hieronder geschreven staat, te halen. Al kost het me bloed, zweet en tranen: ik wil er ECHT voor gaan hihi :)


Doelen voor november
- Mijn verslagen en toetsen halen voor school.

- Maastricht leren kennen.
14 en 15 november zal ik samen met mijn vriend in Maastricht te vinden zijn. Gewoon even saampjes een nachtje weg! Ik heb er zin in! <3. Iemand nog tips voor leuke restaurantjes/dingen te bezichtigen in Maastricht?

- 2x in de week sporten
.
Hallo, dit moet toch haalbaar zijn?!

- Veel water blijven drinken.

Minstens 1,5 L per dag. Hopelijk gaat dit mijn hoofdpijn iets tegen, waardoor ik hier minder last van zal hebben.

- Surprise (af)maken.
Jaja, 5 december is het grote sinterklaasfeest alweer en dat vieren we bij mijn schoonfamilie met surprises. Aangezien ik heel druk ben met van alles en nog wat, moet ik wel echt tijd gaan inplannen om hieraan te gaan werken. Gelukkig heb ik al wel helemaal een idee over wat ik wil maken en hoe ik het wil gaan maken. Spannend!


- Pas op de plaats maken.
Vandaag zijn de deadlines voor de 4 verslagen die ik heb moeten maken, maar gelukkig heb ik die allemaal al ingeleverd :). Volgende week heb nog twee tentamens (waar ik nog keihard voor moet leren) en daarna wil ik echt even rust in mijn hoofd gaan creëren. Ik merk, dat ik wat minder moet stressen en wat meer moet gaan ontspannen. Gelukkig ga ik met mijn vriend een nachtje weg naar Maastricht en daar kijk ik echt naar uit! <3.


Genoeg weer te doen dus in de maand november! Hopelijk lukt het me om gefocust te blijven op school, maar ook om wat meer rust te creëren voor mezelf. Wat vaker een warm bad nemen, een kop warme chocolademelk nemen en vooral wat meer leren genieten van alle leuke dingen om mij heen.

Hmm, ik heb zin in november!
Wat zijn jouw doelen voor november?

Liefs,

Lisa

5 opmerkingen:

  1. Dat met sporten herken ik ook wel. Elke dag stage tot 5 uur en als ik dan thuis kom heb ik echt zoiets van: blehh moet het? Op de een of andere manier zet ik mezelf er toch aan toe om te gaan sporten en ben ik achteraf blij dat ik het toch wel heb gedaan. Wat leuk dat je naar Maastricht gaat! Daar willen mijn vriend en ik ook nog graag heen. Succes met je doelen deze maand! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat bluhh gevoel heb ik ook weleens hoor, dan heb je gewoon even nergens zin in en lukt het allemaal niet zo. Hopelijk gaat deze maand beter en 2x per week sporten lijkt me dan ook al meer haalbaar! Leuk dat je met je vriend naar Maastricht gaat, geniet ervan en zet 'm op deze maand! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn vooruitzicht, lekker naar Maastricht. Je moet wel goed voor jezelf zorgen he meis. Ook af en toe een rustmomentje inlassen. Is belangrijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes met je tentamens! Gelukkig ga je er even tussenuit dat kan al heel veel schelen!
    Ik wil ook graag 2 a 3 keer in de week sporten, maar als het zo vroeg donker is heb ik daar 's avonds helemaal geen zin meer in. Meer in lekker op de bank ploffen met iets ongezonds haha. Guilty!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn mooie, nieuwe doelen. Dat je de drie keer sporten niet had gehaald is niet heel erg want dat is best veel. Mooi dat je nu twee gaat proberen want dat is iets haalbaarder. Heel leuk dat je lekker even weg gaat met je vriend <3

    BeantwoordenVerwijderen

Labels